28 januari 2015

KEUZES




 Keuzes maken we elke dag. Soms heb je het door en soms niet. Wist je dat elke keuze die je maakt andere mensen kunnen beïnvloeden? Oké, ik dacht ik ga vandaag even de wijze Deborah uithangen maar het woord ''keuzes'' kwam opeens in mijn hoofd op en ik dacht schrijven.

Maar dus elke keuze die je maakt beïnvloed andere mensen. Als je er zo bij stil staat dan is dat best heavy. Ik bedoel wat als je.. Oké, ik noem een voorbeeld. Ik ben wel is dom bezig. (Logisch). Een keer moest ik van de trein opgehaald worden dus mijn keuze was om mijn pa te vragen om mij op te halen. Nou, m'n pa staat elke dag elk tijdstip voor mij klaar dus, hij zei ja. Toen hij er eenmaal was realiseerde ik me hoe ontzettend druk hij wel niet was en dat hij op dat tijdstip ook zijn plannen heeft. Bijv. als hij een super belangrijke afspraak had met een super belangrijke klant en hij kwam door mij te laat dan was er heel wat geld verloren gegaan en als hij dan ook nog dat geld op dat moment nodig zou moeten hebben dan was hij al helemaal de sjaak. En dat dan allemaal door mijn keuze. Haha, Oke guys dit was niet het geval. Just saying.

Nu ik er zo over nadenk zijn keuzes best belangrijk, zelfs de kleinste simpelste keuzes. Ik denk dat we met z'n alle meer stil moeten staan bij de keuzes die we maken.

Nog een voorbeeld:
Stel je voor je doet boodschappen en er wilt een vrouw voor jou in de rij. Jij hebt alle tijd maar zegt nee tegen die mevrouw. Die mevrouw moet heel erg haasten anders komt ze telaat bij haat afspraak. wanneer ze telaat op haar afspraak komt word ze ontslagen. Wanneer ze ontslagen word heeft ze geen inkomsten meer die ze op dat moment juist heel hard nodig heeft. Dat alles omdat jij simpelweg die vrouw niet wilde helpen door haar voor te laten gaan.

Dit zijn beide hele kleine, simpele voorbeelden met grote gevolgen. Soms hebben we geeneens door wat voor grote gevolgen onze keuzes hebben. Heb jij wel is een keuze gemaakt die uiteindelijk veel groter uitpakte dan dat je eigenlijk verwachtte?


|Broek - Urban outfitters | Trui - Vintage | Schoenen - Primark | Haar - Parpilotten|

Hoe maak jij je keuzes?

Liefs,
Deborah

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's en outfit :)! Ja, keuzes zijn heel belangrijk! En ik denk gelijk aan een die héél groot voor mij heeft uitgepakt: namelijk dat ik ja zei om 3 weken in te vallen op een school en ik daar nu al een jaar werk! Best bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je hebt eigenlijk wel gelijk ja.. Ik ga er eens wat meer bij stilstaan! Mooie outfit! De broek staat je zó mooi, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oehh die trui vind ik heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen