18 juni 2014

A favorite snack #1



Hoihoi
Momenteel heb ik een zware verslaving aan dit lekkernij. Ik zou niet weten hoe je ze noemt, maar het is simpelweg een stukje banaan met pindakaas en chocolade. Ik weet niet of dit de gezondste snack is, maar het is wel ontzettend lekker. Zelfs mijn vader vind het lekker, en hij is al niet zo'n fan van "vreemd eten". ("wat de boer niet kent, eet hij niet").  Je zou zeggen dat de bereiding lang duurt voor een snelle snack, maar je kunt er natuurlijk ook een heleboel maken voor over de week. Ik zelf gebruik pure chocolade omdat dat ergens toch iets gezonder is dan melk...maar je kunt ook heel goed melk of witte chocolade gebruiken als je dat lekkerder vind. 


De bereiding


De ingrediënten

  • Banaan
  • Pindakaas
  • Chocolade (puur/melk/wit, wat je zelf het lekkerste vind)


STAP 1 

Laat de chocolade smelten. Wat ik meestal doe is een grote pan met water vullen. Ik laat het water koken. Dan pak ik een kleinere pan, doe daar de chocolade in en zet deze in de grote pan met kokend water. Op deze manier smelt de chocolade snel. (Tijdens valentijn hebben we een video gemaakt over valentijns chocolade, klik hier om die te zien.)


STAP 2
Snijdt de banaan in stukjes.

STAP 3
Smeer pindakaas over de stukjes banaan. 

STAP 4
Dip de stukjes banaan met pindakaas in de chocolade. 


STAP 5
Als laatste zet je de hapjes in de koelkast voor 15 minuten zo dat de chocolade hard word.
En dan is het smullen! 


7 opmerkingen:

  1. Aaah, super lekker! Het kan vast ook zonder pindakaas toch? Haha (allergieën...). Deze ga ik zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat ziet er inderdaad echt heerlijk uit!
    Banaan met chocolade is sowieso heerlijk!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm njam njam, ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen