21 april 2014

12 hours in Paris | Rosina


Hoihoi

Afgelopen donderdag ben ik met school een dagje naar Parijs geweest. Ik was altijd al nieuwsgierig naar deze grote liefdes stad en was daarom heel enthousiast. Klik op "Read more" voor de
foto's, vlog en meer.

De bus naar Parijs vertrok om 04:00 uur s'morgens dus ik mocht mijn warme bedje om 02:30 al uit. Gelukkig had ik mijn tas al ingepakt dus had ik niet veel werk. 

Na 7 uur in de bus waren we eindelijk in Parijs aangekomen. We arriveerde meteen bij de Eiffeltoren en wauw, wat is dat een groot gebouw. Natuurlijk ben ik er op geweest. We gingen tot verdieping 2, ik moet zeggen dat ik in het begin dacht "waarom gaan we niet hoger? Verdieping 2 is toch hartstikke laag?" maar eenmaal bij de Eiffeltoren aangekomen bleek dat verdieping 2 ontzettend hoog was. Je had een prachtig uitzicht over Parijs. 

Na de Eiffeltoren zijn we met de metro naar de Sacre Coeur geweest. Omdat we te veel tijd hadden besteed aan de Eiffeltoren, hadden we geen tijd om het gebouw binnen te gaan. Ook was het al rond 15:00 uur en hadden we nog geen lunch pauze gehad, dus kregen we de tijd om wat te eten. Samen met Sanne heb ik heerlijke macarons gekocht, ik hoorde dat ze in Parijs het beste zijn dus moest ik ze proberen. Ook hebben we een pannenkoek met Nutella geprobeerd en dat was zo lekker. Yummm. 
Uiteindelijk zijn we langs de Pont de l'Archevêché, de Notre dame en de Arc de triomphe geweest. Ook kregen we nog tijd om te shoppen.
Aan het einde van de dag gingen we opnieuw langs de Eiffeltoren om het gebouw in het donker te bezichtigen. Het was zo'n prachtig gezicht! Net een sprookje! Het gebouw was van top tot teen verlicht, echt geweldig mooi. 

Om 22:00 uur stapte we de bus in om weer richting Nederland te gaan. Om 04:30 s'ochtends kwamen we weer op school aan. Terug van een prachtig dagje Parijs, met veel leuke herinneringen.

VLOG

In Parijs heb ik ook gevlogt. Klik hier om de vlog te zien. 

Foto's








11 opmerkingen:

  1. Het lijkt me super leuk om daar met school naartoe te gaan. Wel jammer dat het zo kort was! Ik ben vorig jaar 3 dagen in Parijs geweest, het is zo'n geweldige stad <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je in Parijs bent geweest! :)
    Het is ook zo'n leuke stad, ik ben er inmiddels al vijf keer geweest maar het verveelt nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw wat prachtig! lijkt mij zo mooi daar! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien een geweldige dag gehad <3 Parijs is echt een mooie stad;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had je vlog al gezien maar je foto's zijn ook heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt als een heerlijk bliksembezoek! Zo te horen zou je nog weleens terug willen :) Gave foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk reisverslag !
    ben toevallig op je blog gekomen en ik ben echt fan!
    http://www.v-fashionwise.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi! Ik heb je genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award! hier kan je mijn blogpost lezen: http://corinspire.blogspot.be/2014/04/very-inspiring-blogger-award.html

    Lieve groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke reisverslag en mooie fotos parijs is erg mooi:)

    liefs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen